Pages

Monday, April 20, 2009

untung jd muslimah

ya Ikhwati (yg perempuan :D) Antunna harus bangga jadi seorang muslimah, tidak perlu iri dengan kelebihan yang ada pada perempuan tepi jalan dan lelaki. Nggak percaya? baca ini:

Kaum FEMINIS bilang,,, “susah menjadi wanita ISLAM”. Lihat saja peraturan dibawah ini :
1. Wanita auratnya lebih susah dijaga dibanding lelaki.
2. Wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mau keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.
3. Wanita saksinya kurang dibanding lelaki.
4. Wanita menerima pusaka atau warisan kurang dari lelaki.
5. Wanita harus menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.
6. Wanita wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya.
7. Talak ada di tangan suami dan bukan isteri.
8. Wanita kurang banyak beribadah karena masalah haid dan nifas yang tidak dialami lelaki.

Makanya mereka tidak lelah-lelahnya berpromosi untuk “Memerdekakan Wanita Islam”!

PERNAHKAH KITA BERFIKIR SEBALIKNYA...??
aurat serta perhiasan wanita adalah suatu yang sangat mahal dan berharga...
makanya..
Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang teraman dan terbaik. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiarkan terserak, bukan? Itulah bandingannya antara seorang muslimah dgn pompuan jalanan.


Satu:
Wanita perlu taat kepada suami, tetapi lelaki pun wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapaknya. Bukankah ibu adalah seorang wanita?

Dua:
Wanita menerima pusaka atau warisan kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik pribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya. Manakala lelaki menerima pusaka atau warisan, ia akan menggunakan hartanya untuk isteri dan anak-anaknya.

Tiga:
Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala makhluk, malaikat, dan seluruh makhluk Allah di muka bumi ini, dan matinya jika karena melahirkan adalah syahid.

Empat:
Di akhirat kelak, seorang lelaki akan mempertanggungjawabkan 4 wanita ini: Isterinya, ibunya, anak perempuannya, dan saudara perempuannya.

Lima:
Seorang wanita pula, tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki ini: Suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara, lelakinya.

Enam:
Seorang wanita boleh memasuki pintu syurga melalui pintu manapun yang disukainya cukup dengan 4 syarat saja : shalat 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat pada suaminya dan menjaga kehormatannya.

Tujuh:
Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat pada suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH, ia akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaAllah...
demikian sayangnya Allah pada wanita, kan?
Bagaimana……? Masih merasa tidak adil?
masih nak malas2 jaga aurat??
Berbahagialah menjadi seorang Muslimah!!!

Sumber: noviaaa.wordpress.com
Ditulis kembali oleh: solehsolehah.blogspot.com
Diedit kali ke3 oleh: undergroundscientist.blogspot.com

21 comments:

+akufobia+ said...

hebatnya seorang wanita.

haidar said...

subhanAllah..mantap2..

IMJ_sensei said...

wah..
tazkirah utk pompuan..
laki lak yang rajin bace..
hehe..

ni ade satu teka teki..
~kenapa laki kena kawen tiga??..
haa..jawab2!!~

Anonymous said...

la.. nape 3?? 4 trus laa!~~

nice entry!~ (wakil banat :D )

Anonymous said...

maka dengan ini .. saya minta izin nak copy paste ye!! tq!~~

IMJ_sensei said...

huh..ni lg bagus..kasi line baik..
insyaALLAH akan dipertunaikan jika mampu..hehe..

sila2..
apa yang terbaik insyaALLAH~

Wirdas habib said...

Salam..waaa!!! semakin memahami pompuan..hehe

IMJ_sensei said...

w'salam..
tade la gitu..
cuma perihatin lebih sket..

teka-teki diulang sekali lg..

~kenapa laki kena kawen tiga??..

hehe..

Wirdas habib said...

org yg prihatin ni selalunya jodohnye dh dekat..heh ntah dalam quran mengatakan lelaki blh kewen smpi empat..

IMJ_sensei said...

huh..kesitu plak dia..
nta tu..dah berumur..bila nak jalan??
lama beratur ni..potong line baru tau..hehe

salah gak..
jawapannya..
kalo kawen sorg..isone
kalo kawen 2...istwo
kalo kawen tiga...baru la "istri"..
hehe..

mama ainul said...

Bersyukurlah baik kita lelaki maupon pompuan. Masing-masing ade lebihnye...Pokoknya tau matlamat kita dijadikan...Tahniah!!! I like ur wallpaper...syahduuuu

IMJ_sensei said...

lor..
knp ummi pakai nama mama ainul??..
ni ib jeles ni..
pakai nama mama ibrahim takpe gak..
hehe.

Anonymous said...

laa...baru nk jwb teki teki.dah ade jwpn plak.

manjanya ibrahim ni ngan mama dia..;)

soyuz

IMJ_sensei said...

lor..
nak gak..
hurm..

andaikata lipan ada 40 kaki[assume je la]..
pastu dia nk belok ke kanan..
berapa kaki digunakan utk belok??


p/s: tu bkn manja la..tp tuntut hak..
hehe..

Anonymous said...

jwpnya..kaki depan, kaki tengah dan kaki belakang..
xkanla tu jwpnya..mestilah dia guna semua kaki dia. diakan panjang. buat penat je dia ada byk kaki kalau dia x guna kesemua kaki dia.hehe.

IMJ_sensei said...

hehe..
salah..
jawapannya dia gne 49 kaki je..
lg 1 dia angkat wat signal..

k..
dah..soalan ditutup..
final exam mood!~
wassalam

+akufobia+ said...

haha.senget.exam elokelok.ngee.bila habis?hoho.kahwin cepatcepat.ngee.

Anonymous said...

ehehe..dan2 je tutup soklan.

memang senget.kata kaki dia ada 40 je. camne dia bleh angkat 49kaki plak.
mungkin kaki dia boleh beranak.kuikuikui.

IMJ_sensei said...

ouh..silap...makanya 39 je la..
sape anonymous ni..
rajin lak berbunyi time2 final ni..

IMJ_sensei said...

heh acap..
tau aa dah abes..
next sem degree shah alam ke>??
.....
ana habis 8hb ni..flight 11hb..
kawen 090909 ni[time praktikal nnt]...
hahaha
kiddin'!~

炒米粉Ken said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社