Pages

Thursday, June 12, 2008

minyak oh minyak..xsia2 rasanya jd org minyak

[040608, Rabu] di kampongku y permai lg indah, N9…

Pkl 7.20, tibe maklong aku dtg n b’kata ib’, harga minyak naik sblm pkl 9 nnt..baik ko pegi penuhkan tangki van ko tu cepat”..

Harga minyak naik??..[dalam hati aku…yeye jek maklong aku nih..takkan aa tibe2 je!]

Terkejut gak aku time tuh..dah la ummi n ayah ke London..duit sape nk aku songlap..takkan aa nk advancekn duit aku dlu..malas btol aa..

pastuh nak jln2 ke Melaka 6hb iaitu lusanya..

takpe la..

Kalo bwk savvy takpe gak..nih citreon..

“Tak isi parah gak nih”..

Tgk tangki kat van evasion tuh..feh!~ sparuh jek minyak..

Malam tuh usaha la isi..

Smp2 je..mak aih! Panjang gler..selit punya selit, Alhamdulillah dpt gak beratur dpn2..

Isi2 jek, penuh RM102..tu baru dr separuh tank..tutup mata je aa kuar duitnya

Erm..

Harga minyak naik lg?..salahkan sapa?..

Harga minyak seluruh dunia naik..

Perlu kah kelamkabut sgt kerana Negara kita Negara subsidi, rakyat subsidi??..

…………………………………..

Haha..andaian aku n senario kini..

Pasnih

~pd 040608 sblm pkl 0000am stsn minyak penoh sgt2, y amat sgt..lps kol 0000am jek, lengang tros stsn2 minyak…gler kagum..

~harga minyak n barang2 sume keje nk naik jek..tp harga SMS makin turun..huhu..

~bkn ke elok jika tidak dinaikkan harga bhn api itu tp naikkan harga ROKOK, ARAK n lain2 bnde y xbermanfaat di mesia nih>??

~”mereka” kata paklah saje balas dendam sbb rakyat tamo undi BN.. kini mereka kebanyakannya menyesal undi BN pada pilihanraya lepas dan kbykknnya mereka dr negeri Sarawak n Sabah..

~ dgr khabarnya kadar Inflasi Negara naik dr 2.7% kpd 5%..ini juga akan memungkinkan lagi kadar peningkatan jenayah di Negara kita ini, sdgkn sms 2.7% pond ah cukup byk kadar jenayah y berlaku, apatah lg 5% ini..

~yang paling aku andaikan semasa 1st2 munyak naik dlu is dat abes la Negari2 maju mcm Selangor(walaupon byk hutang) jd cam negeri2 miskin especially negeri y aku bermastautin skrg ini Sarawak..Apa y berlaku>?..hehe..asal naik kete je kne bkk tingkap..gler punye nk save lg2 stdnt UiTM disana..

……………………………………….

Terbaca blog mufti perlis

MINDA MUFTI



ttg kisah Khalifah Islam ke2 y menangani masalah ekonomi di negaranya.

Aku mula terfikir dan menafsir..



[idea diatas hnya dr fikrah n sumber manusia biase]

2 comments:

thaaqhib said...

hahah.. lame tak denga "ib"

sifoo_IMJ said...

mmg la..ko dok mane,aku dok mane..tp ko bole bace kn sakeb..hehe